23.4 C
București
vineri, iunie 14, 2024
Mai mult

    Peste 85.000 de PET-uri au fost colectate prin campania „PETcolectezi și câștigi“

    Peste 1.500 de consumatori au participat la campania națională „PETcolectezi și câștigi“, prin care au predat aproximativ două tone PET-uri. Campania a fost derulată de Coca-Cola HBC România, parte a Sistemului Coca-Cola România și lider al industriei locale de băuturi răcoritoare, în parteneriat cu Auchan România, unul dintre cei mai importanți retaileri de pe piață, și GreenPoint Management, companie specializată în gestionarea deșeurilor de ambalaje, și implementată de organizația nonprofit Viitor Plus, care derulează programe de antreprenoriat social, educație ecologică și infrastructură de mediu.

    În doar patru luni, peste 1.500 de români au depus 86.325 ambalaje de plastic tip PET în spațiile de colectare special amenajate în hipermarketurile și supermarketurile Auchan din întreaga țară. „Rezultatele obținute în cadrul acestei campanii ne confirmă încă o dată că fiecare gest produce o schimbare și doar împreună putem construi un viitor mai bun și o lume mai curată pentru generațiile care vin #DupăNoi. Ne bucură foarte mult implicarea oamenilor și suntem recunoscători că alături de consumatori și de partenerii noștri – Auchan, GreenPoint Management și Viitor Plus – am făcut încă un pas în călătoria noastră spre O Lume Fără Deșeuri. Și #NuNeOprimAici. Credem cu tărie că sustenabilitatea înseamnă să acționezi azi gândindu-te la mâine, iar promisiunea noastră este să consolidăm un business sustenabil și să contribuim la schimbare“, a declarat Alice Nichita, corporate affairs & sustainability director Coca-Cola HBC România.
    În perioada 19 ianuarie – 18 mai 2022 consumatorii care au ales să colecteze separat ambalajele PET folosind coșurile inteligente instalate în spațiile Auchan și urmând pașii de pe www.petcolect.ro au fost recompensați cu premii. Participanții au putut câștiga în fiecare lună unul dintre cele 15 vouchere de cumpărături la Auchan, în valoare de 100 lei fiecare, iar la final primii trei participanți care au depus cele mai multe PET-uri pe întreaga durată a campaniei au primit câte un coș cu produse marca Auchan. „Suntem încântați de rezultatele pe care această campanie, parte a Programului nostru de Sustenabilitate Personală #nuepreatarziu, le-a produs prin intermediul consumatorilor noștri și de faptul că aceștia au înțeles importanța reciclării. La Auchan integrăm sustenabilitatea în toate acțiunile noastre și ne dorim ca prin fiecare demers să creștem și mai mult gradul de conștientizare a importanței creării unui sistem de economie circulară. Reducerea utilizării excesive a plasticului și procesul de colectare separată trebuie să devină o normalitate și în țara noastră. Le mulțumim partenerilor noștri Coca-Cola HBC România, GreenPoint Management și Viitor Plus pentru colaborarea extraordinară“, a declarat Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan Retail România.

    Rezultate PET Colectezi si Castigi

    „Campania «PETcolectezi și câștigi» reprezintă o acțiune de impact, care îi motivează pe consumatorii români să colecteze și să recicleze recipientele din PET. Este un proiect de succes, care ne consolidează poziția de vârf de lance în domeniul gestionării deșeurilor de ambalaje. Campaniile integrate implementate alături de partenerii noștri au menirea de a încuraja colectarea separată a deșeurilor la sursă, ceea ce este esențial“, a declarat Irina Ionescu, directorul general al companiei Green Point Management.
    „Acum 16 ani, Viitor Plus a pornit la drum din dorința de a schimba percepții, de a promova educația de mediu și de a oferi modele de sustenabilitate. Nu am fi putut ajunge în locul unde suntem astăzi fără proiectele realizate împreună cu partenerii noștri. Cu «PETcolectezi și câștigi» le-am arătat românilor care este potențialul deșeurilor de a fi reciclate și apoi transformate în resurse valoroase. La rândul nostru am avut ce învăța de la participanții campaniei, fie ei neîncrezători sau optimiști. Am aflat că românii au așteptări ridicate în privința reciclării deșeurilor și își doresc un sistem de colectare separată la fel ca în Occident. Sperăm că prin astfel de proiecte vom putea crește gradul de reciclare în următorii ani“, a declarat Teia Ciulacu, președintele organizației Viitor Plus.
    Coca-Cola HBC s-a angajat la nivel global ca până în 2030 să recupereze și să trimită spre reciclare o cantitate de ambalaje echivalentă cu cea pe care o pune pe piață. Pentru a îndeplini acest angajament, prin proiectele construite în cadrul pilonului strategic „După Noi Strângem Tot Noi“ compania investește în programe de informare și educare și în proiecte de creștere a capacității de colectare prin infrastructură nouă.
    De la începutul anului 2020 întregul portofoliu de apă minerală naturală Dorna este îmbuteliat în PET reciclat (rPET). Acest lucru reduce cantitatea de plastic nou pe care Coca-Cola HBC România o pune pe piață cu 5.000 tone anual.
    „După Noi Strângem Tot Noi“ face parte din După Noi #Nu NeOprimAici, platforma care reunește toate proiectele de responsabilitate socială derulate de Sistemul Coca-Cola în România. Lansată în 2016, platforma reflectă filosofia Sistemului Coca-Cola de a face tot posibilul pentru a lăsa în urmă o lume mai bună și își propune să inspire cât mai mulți oameni să conștientizeze cât de important este ce lasă în urma lor și să adopte un stil de viață cât mai responsabil, pe care să-l transmită și generațiilor viitoare.
    Auchan și-a luat angajamentul de a se implica în diminuarea poluării cu plastic. De aceea, în martie 2020 a aderat la Pactul European pentru Plastic și a plasat reducerea materialelor plastice pe primul loc în cadrul proiectelor sale de CSR. De asemenea, compania își propune ca în perioada următoare 100% dintre ambalajele produselor marcă proprie să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile.
    Întrucât problema poluării cu plastic este prezentă de la producție până la distribuție, retailerul Auchan acționează pe mai multe paliere de sustenabilitate pentru a-și putea îndeplini obiectivele: reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în ceea ce privește echipamentele frigorifice, creșterea utilizării de energie regenerabilă, optimizarea procesului de transport al bunurilor și controlul lanțului de viață al produselor.• ecologic

    Newsletter Ecologic