Producătorul britanic DS Smith a anunțat că a eliminat peste 313 milioane articole cu plastic problematic – ambalaje și suporturi de expunere – înlocuindu-le în ultimii doi ani cu produse din carton. Compania a spus că 80% din realizările sale în materie de sustenabilitate au fost obținute prin design.
În cooperare cu partenerul său strategic, Fundația Ellen MacArthur, DS Smith a dezvoltat principiile de circularitate aplicabile și apoi și-a instruit cei aproape 700 de specialiști cum să le pună în practică. Ținând cont și de cerințele clienților, designerii au lucrat la mii de modele pentru a elimina din produse plasticul nereciclabil, de exemplu înlocuind banda autoadezivă cu aripioare din carton care se fixează una de alta sau imprimând mesajul direct pe carton pentru a nu mai fi nevoie de folie. „Cu ajutorul nostru, clienții satisfac cerințelor consumatorilor de a înlătura din produsele lor plasticul problematic“, a declarat Allison Berg, directorul de sustenabilitate pentru America de Nord al companiei. Pe de altă parte, conducerea centrală a precizat că DS Smith a conștientizat peste 2,8 milioane de persoane cu privire la importanța economiei circulare.• Irina Tomşa
Eficiența aplicării în faza de design a principiilor economiei circulare
Sursa foto: grocer.co.uk