Societatea Ornitologică Română (SOR) a organizat cu sprijinul Lidl România proiectul „PETlican“, prin care și-a propus reducerea cantităților de plastic din Delta Dunării și promovarea unui comportament responsabil față de natură.
Campania s-a desfășurat în perioada 16-27 august pe plajele de la Marea Neagră din Sulina și Sfântu Gheorghe, iar turiștii care au predat deșeuri de ambalaje din PET au beneficiat de tururi ornitologice gratuite cu durata de o oră în care au învățat să folosească binoclurile și au aflat lucruri interesante despre păsările întâlnite.
Responsabilul de comunicare al SOR, Andreea Oprea, a declarat că voluntarii au vorbit atât cu turiștii, cât și cu localnicii despre necesitatea protejării mediului. Mesajele campaniei au fost: „Nu fi PETlican, nu arunca plasticul în natură!“, „Nu ne strângeți de gât. Strângeți firele și plasele de pescuit“, „Fă valuri doar pe Instagram. Condu barca încet pe lângă noi!“, „Chiar și telefoanele au zoom. Păstrează distanța, te rugăm!“ și „Învățăm să observăm natura și păsările fără să le deranjăm“.
Campania a avut ca imagine-cheie pelicanul comun, pasăre emblematică pentru Delta Dunării. • Agerpres