Metrorex a organizat în parteneriat cu Eco Synergy și Rematholding campania „PET = bilet“, în cadrul căreia cetățenii care au predat cinci deșeuri de ambalaje din PET, aluminiu sau sticlă au fost recompensați cu o călătorie cu metroul.
Acțiunea s-a desfășurat în perioada 2 – 15 august a.c., iar punctele de colectare au fost amenajate în stațiile de metrou Dimitrie Leonida și Pipera. Campania fusese programată să dureze până pe 20 august, însă tichetele de călătorie puse în joc s-au epuizat mult mai repede decât se așteptau organizatorii. Pe 13 august Eco Synergy a anunțat că în primele zece zile de campanie s-au colectat aproape 40 de tone deșeuri de ambalaje și s-au oferit aproximativ 18.000 de tichete, „mai mult decât dublul tichetelor preconizate inițial“.
Metrorex a declarat că prin această acțiune în premieră și-a propus „atât încurajarea colectării și reciclării deșeurilor, cât și creșterea interesului cetățenilor pentru călătoria cu metroul, un transport ecologic, nepoluant“, adăugând că dorește „sensibilizarea opiniei publice și creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța protejării mediului înconjurător“.
Ștefan Paraschiv, directorul general al companiei, a explicat că „astfel de campanii sunt necesare pentru schimbarea comportamentului cetățenilor cu privire la păstrarea mediului înconjurător curat și nepoluat, dar și pentru promovarea beneficiilor utilizării transportului subteran ca mijloc de transport ecologic. Prin aceste tipuri de acțiuni, societatea noastră dorește să se implice activ în formarea unor comportamente responsabile din punct de vedere ecologic“. ● Irina Tomşa