Un studiu realizat recent de Tetra Pack relevă faptul că producția de alimente se bazează pe activități și procese tehnologice care consumă cantități mari de energie și combustibili fosili, ceea ce creează noi provocări pentru producători. Presiunea tot mai mare pentru eficientizarea resurselor, cum ar fi materiile prime, energia sau apa, precum și pentru optimizarea producției de ambalaje, se suprapune cu creșterea costurilor operaționale, inclusiv creșterea prețurilor pentru materii prime, a taxelor pentru emisiile de carbon și a risipei de apă. Prin urmare, producătorii din industria alimentară se îndreaptă tot mai mult către implementarea soluțiilor sustenabile în toate domeniile activității lor.
Studiul, axat pe ambalajele sustenabile, a cuprins 14.500 de interviuri online bazate pe chestionare, desfășurate în 29 de piețe: Arabia Saudită, Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, China, Columbia, Danemarca, Egipt, Franța, Germania, India, Indonezia, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Regatul Unit, SUA, Filipine și Vietnam. Eșantionul a inclus persoane cu vârsta de minimum 18 ani, reprezentative la nivel național în funcție de gen, vârstă și geografie.
Sustenabilitatea: un echilibru între eficiență și reducerea costurilor
Dintre cele trei domenii principale ale sustenabilității care influențează strategiile de afaceri ale companiilor, producătorii de alimente se concentrează pe necesitatea reducerii emisiilor de carbon și a consumului de resurse limitate – precum energie pe bază de combustibili fosili, apă și detergenții esențiali pentru asigurarea siguranței alimentare. Calea spre sustenabilitate în producția de alimente implică inovație și modernizarea proceselor tehnologice. 65% dintre liderii din industrie subliniază importanța soluțiilor de ultimă generație în reducerea amprentei de carbon a sistemelor alimentare.
Din rezultatele studiului reiese că transformarea sustenabilă a industriei alimentare nu este doar un răspuns la tendințele de consum, ci reprezintă o inițiativă strategică pentru inovație și stabilitate pe termen lung.
În contextul unei conștientizări în creștere, producătorii de alimente din întreaga lume adoptă inovații care le îmbunătățesc performanțele de afaceri, dar, în același timp, contribuie și la protejarea planetei. Aceste acțiuni, în concordanță cu principiile economiei circulare și reducerea deșeurilor, conduc la formarea de noi modele de business care conservă resursele naturale, consolidând, în același timp, încrederea consumatorilor.
Angajamentul pentru sustenabilitate devine din ce în ce mai mult un avantaj competitiv, încurajând companiile să caute permanent noi soluții tehnologice și operaționale. Prin urmare, industria alimentară nu doar că se adaptează unui mediu în schimbare, ci își configurează în mod activ viitorul, generând o valoare adăugată care depășește abordările tradiționale în producția și distribuția de alimente.• ecologic