Carrefour a lansat cea de-a patra ediţie
a campaniei „Plata cu PET“

Carrefour România organizează începând cu 22 septembrie 2022 cea de-a patra ediţie a campaniei „Plata cu PET“ în 20 de hipermarketuri din ţară. Acţiunea se derulează în parteneriat cu Coca-Cola HBC România şi GreenPoint Management, cu sprijinul Financiar Recycling, Professional Recycle, Green PC Ambalaje şi Envipco România.• ecologic

O noutate a ediţiei din acest an o reprezintă echipamentele inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (reverse vending machines – RVM), care oferă consumatorilor posibilitatea de a colecta separat atât PET-uri, cât şi doze de aluminiu şi ambalaje din sticlă.

La fel ca în ediţiile anterioare, pentru fiecare PET colectat clienţii Carrefour primesc un fruct sau o legumă cultivată în România, iar de anul acesta acelaşi mecanism se aplică şi la dozele de aluminiu şi ambalajele din sticlă. În plus, pentru fiecare rPET DORNA (ambalaj realizat din plastic 100% reciclat şi 100% reciclabil) clienţii primesc o cantitate dublă de fructe şi legume. Astfel, PET-ul, doza de aluminiu şi ambalajul din sticlă devin o monedă de schimb, iar clienţii contribuie la reducerea amprentei asupra mediului, sprijină producătorii locali şi se bucură pe perioada campaniei de produse româneşti proaspete.

Carrefour pppp KV general

„Plata cu PET“ a fost lansată în premieră în anul 2019 de Carrefour România ca parte din programul de economie circulară „Punem Preţ pe Plastic“ şi a beneficiat de popularitate în rândul clienţilor: în primele trei ediţii au fost colectate peste 750.000 de PET-uri şi au fost date la schimb peste 120 tone fructe şi legume româneşti în 35 de hipermarketuri din ţară.

„Ca lider de piaţă, încercăm să colaborăm cu furnizorii, consumatorii şi întreaga comunitate pentru a dezvolta practici care pot îmbunătăţi calitatea vieţii. Credem cu tărie că prin educarea consumatorilor cu privire la consumul responsabil de plastic şi prin transformarea acestuia în monedă de schimb vom ajuta clienţii să adopte obiceiuri mai bune. Mai mult, anul acesta ne dorim să continuăm demersurile referitoare la economia circulară, iar prin introducerea echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (reverse vending machines) dorim să arătăm societăţii că printr-un comportament responsabil putem aveam parte de un mediu mai bun, mai curat“, a declarat Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv Carrefour România.

„Ne bucurăm să fim pentru al doilea an parteneri ai acestui program care ne oferă oportunitatea de a împărtăşi cu publicul larg misiunea şi viziunea noastră despre sustenabilitate. Cu toţii ne dorim «O lume fără deşeuri» şi doar împreună putem să atingem acest ţel. «Plata cu PET» sprijină consumatorii în adoptarea unui stil de viaţă responsabil, în care deşeurile de ambalaje sunt privite drept resurse care prin reciclare dau viaţă unor noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă. În acest sens, cel mai elocvent exemplu este apa noastră minerală DORNA, ambalată în rPET, PET care a fost deja reciclat. Mai mult, «Plata cu PET» obişnuieşte consumatorii să colecteze separat acasă deşeurile reciclabile şi să le returneze în hipermarketul favorit, fiind recompensaţi pentru acest comportament dezirabil“, a precizat Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director Coca-Cola HBC România.

PP2

„Este al patrulea an în care GreenPoint Management este partener al programului «Plata cu PET». Cu fiecare an în care derulăm programul suntem mai aproape de a schimba viziunea asupra gestionării deşeurilor, misiunea noastră fiind să creştem gradul de conştientizare al consumatorilor. Odată cu extinderea campaniei în sensul includerii sticlei şi aluminiului, suntem siguri că va creşte şi gradul de responsabilitate al fiecărui consumator în parte, iar integrarea RVM-urilor este un salt înainte în acest demers“, a explicat Andrei Dinescu, directorul general adjunct al organizaţiei GreenPoint.

„Noi, la Envipco, ne dorim să curăţăm România, contribuind atât cu echipamente, cât şi prin implicarea noastră în educarea consumatorilor. Aşa că atunci când ni s-a oferit ocazia să ne alăturăm campaniei iniţiate de Carrefour, un partener mai vechi al nostru, am făcut-o cu mare entuziasm. Sperăm ca tehnologia noastră să contribuie la creşterea numărului de ambalaje colectate pe durata campaniei“, a declarat Bogdan Purcherea, managing director Envipco România.

Iniţiativa se derulează în paralel în câte două oraşe, în 20 de hipermarketuri din ţară (Constanţa – Bucureşti Orhideea, Galaţi – Ploieşti, Bârlad – Târgovişte, Iaşi – Braşov, Buzău – Sfântu Gheorghe, Piatra Neamţ – Bucureşti Vulcan, Suceava – Râmnicu Vâlcea, Baia Mare – Drobeta Turnu Severin, Satu Mare – Timişoara, Oradea – Cluj) în perioada 22 septembrie – 27 noiembrie. Participanţii din fiecare oraş se pot înscrie la marea tombolă cu premii prietenoase cu natura.

Despre Carrefour

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 370 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiuCarrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 370 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.nea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.

PP6

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România eticheta „în conversie la bio“. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: la fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour SA, Artima SA, Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.

Despre Coca-Cola HBC România

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Împreună cu clienții noștri, deservim 715 milioane de oameni, acoperind o vastă arie geografică, în 29 de țări și 3 continente. Portofoliul nostru este unul dintre cele mai puternice, complexe și flexibile din industria băuturilor, oferindu-le consumatorilor branduri de prestigiu din categoriile băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri, cafea și băuturi alcoolice premium. Generăm valoare pentru toți partenerii noștri prin susținerea dezvoltării socio-economice a comunităților unde ne desfășurăm activitatea și credem că a avea un impact pozitiv asupra mediului este vital pentru dezvoltarea viitoare a afacerii.

Lider al industriei locale de băuturi, Coca-Cola HBC România este un contributor important la economia locală. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România“, realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.

În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local, pentru al șaselea an consecutiv (2016 – 2021), conform „Romania CSR Index/Romania CST Index“, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores.

Despre GreenPoint Management

GreenPoint Management este o companie care implementează răspunderea extinsă a producătorilor: preia obligațiile de mediu privind gestionarea ambalajelor introduse pe piața națională și atinge țintele de reciclare/valorificare pentru o cantitate anuală de peste 300.000 tone de ambalaje. Portofoliul companiei include firme de renume din toate domeniile de activitate.

GreenPoint a Management a crescut nivelul de implicare şi de expertiză în domeniul şi a evoluat astfel ajungând partener în cadrul acestui proiect. Colaborările complexe şi cu obiective îndrăzneţe a mobilizat organizaţia, ceea ce a adus valoare adaugată în proiectele cu toţi partenerii.

Despre Green PC Ambalaje

Green PC Ambalaje este o companie specializată în servicii profesionale de management al deșeurilor pentru companiile care desfășoară activități comerciale și de producție în România. Compania gestionează anual 100.000 tone de deșeuri de ambalaje, industriale sau periculoase de la cei peste 450 de clienți din toată țara. Rețeaua Green PC Ambalaje deține în acest moment 9 sucursale pentru colectarea, sortarea și valorificarea deșeurilor. Compania are 400 de angajați și o cifra de afaceri de 62,5 milioane de lei.

Despre Financiar Recycling

PP3 Copy 1

Prezentă pe piață din 2017, Financiar Recycling este una dintre organizațiile care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului în ceea ce privește ambalajele introduse pe piață. Încă de la lansare, serviciile de calitate și expertiza echipei au contribuit la gestionarea unui portofoliu vast de clienți, din toate industriile: de la FMCG, la domeniul farmaceutic și retail, care și-au pus încrederea în colaborarea cu noi pe diverse tipuri de ambalaje, primare, secundare și de transport. Un avantaj important este deținerea la nivel de grup a unor facilități de reciclare sticlă, ceea ce aduce beneficii evidente în procesul de management al ambalajelor şi deşeurilor de ambalaje.

Despre Professional Recycle SRL

Professional Recycle SRL a fost înfiinţată în anul 2010, și s-a impus rapid ca unul dintre cei mai importanți reciclatori de PET din România. Prin seriozitate și profesionalism, prin calitatea produselor și a serviciilor sale, a câștigat încrederea partenerilor externi și a creat relații solide de afaceri. Societatea deține linii tehnologice de reciclare a deșeului de ambalaj plastic tip PET, transformand acest tip de deșeu într-o materie primă de înaltă calitate utilizata de companii de renume mondial.

Despre Envipco România

Envipco România, parte a grupului internațional Envipco este singura companie din țară care produce local, în județul Alba, echipamente inteligente de colectare selectivă a ambalajelor de băuturi (reverse vending machines), asigurând mentenanță și service. Envipco susține economia României prin producerea și distribuirea echipamentelor către toată Europa, precum și prin alegerea de furnizori locali. Envipco România face parte din grupul Envipco, producător global de Reverse Vending Machines (RVM) cu 40 de ani experiență în fabricarea și operarea soluțiilor de colectare și reciclare. Cu sediul central în Amersfoort, Olanda, grupul operează peste 8.000 de aparate în 10 țări.

Newsletter Ecologic

Primește știrile pe e-mail. Introdu adresa de email și apasă butonul Mă abonez

Newsletter

Primește știrile din site-ul Ecologic direct pe e-mail:

Articole recente:

Mircea Fechet cere demisia directorilor Romsilva

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, cere public demisia directorilor de la departamentele Economic, Fond Forestier, Investiții și Comercial ale Romsilva,...

Newsletter

Primește știrile din site-ul Ecologic direct pe e-mail:

Din aceeași categorie:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin acord, acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră privind cookie-urile.

Privacy Settings saved!
Setările de confidențialitate

Când vizitați orice site web, acesta poate stoca sau prelua informații pe browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlează-ți aici serviciile personale de cookie-uri.

Aceste cookie-uri ne permit să numărăm vizitele și sursele de trafic, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanțele site-ului nostru.

  • _ga
  • _gat
  • _gid

Decline all Services
Accept all Services