Poluarea mediului ne afectează pe toți indiferent că suntem cetățeni, instituții publice, companii mari sau mici prin costurile pe care le implică: pe de o parte financiare, de resurse, dar și în ceea ce privește costul pentru sănătatea noastră. Fiecare dintre noi are datoria și responsabilitatea de a proteja mediul.
Prin programele de responsabilitate socială corporativă, companiile își oferă contribuția către comunitatea în care operează sub formă de proiecte sau acțiuni cu impact la nivel social, economic sau de mediu. Deși de cele mai multe ori aceste proiecte iau forma unor activități adresate publicului din afara companiei, există și programe implementate intern, dedicate angajaților, care au de asemenea un rol foarte important. Campanii de conștientizare asupra colectării separate sau a utilizării eficiente a resurselor, acțiuni de colectare de deșeuri electrice sau baterii ori activități educaționale menite a informa și educa angajații cu privire la diverse aspecte ce țin de protecția mediului, toate contribuie la rolul de formator de opinii al unei companii. Contribuția directă sau indirectă față de mediul în care își desfășoară activitatea îi asigură instituției sustenabilitatea activității pe termen lung.
Un astfel de exemplu sunt campaniile adresate angajaților desfășurate de ECOTIC împreună cu partenerii săi. Cea mai recentă a inclus pe de o parte o componentă de informare a salariaților cu privire la colectarea separată a deșeurilor electrice și electronice și pe de altă parte colectarea propriu-zisă a acestui tip de deșeuri. În cadrul acestei campanii 45 de magazine Dedeman au colectat și predat deșeuri de echipamente electrice și de baterii. Diana Trifu