16.2 C
Bucharest
Tuesday, September 27, 2022

eMAG, GreenTech și Fundația Conservation Carpathia au lansat Angajamentul pentru Mediu

Comunitatea de afaceri a lansat recent o inițiativă fără precedent în România: Angajamentul pentru Mediu, un demers care își propune să stimuleze companiile din țară să ia măsuri concrete pentru un viitor sustenabil, în armonie cu mediul înconjurător. • ecologic

Proiectul este inițiat de eMAG alături de GreenTech și Fundația Conservation Carpathia cu scopul de a încuraja și susține companiile din România în a-și asuma obiective măsurabile și a acționa concret pentru protejarea mediului înconjurător și prevenirea schimbărilor climatice.
Angajamentul solicită companiilor să parcurgă următorii pași: să își calculeze și să-și reducă amprenta de carbon, să compenseze voluntar emisiile care nu au putut fi evitate, să publice un raport nefinanciar și să adere la o inițiativă globală. Pe platforma www.angajamentpentrumediu.ro semnatarii au acces la informații și instrumente care îi ajută să-și calculeze amprenta de carbon și să-și definească un plan de măsuri pentru reducerea emisiilor.
„Nicio organizație nu poate reuși de una singură să susțină schimbarea de care avem nevoie cu toții, de aceea dorim să lucrăm alături de companii din toate sectoarele economice pentru a contribui la un viitor sustenabil. Angajamentul pentru Mediu este primul demers ce reunește comunitatea de afaceri din România în asumarea unui viitor sustenabil, în acord cu direcția europeană, și reprezintă o oportunitate pentru toate companiile responsabile din țară, care vor putea acționa concret pentru reducerea amprentei de carbon. Companiile care se alătură demersului vor beneficia de cunoștințele necesare acestei transformări treptate, care nu generează costuri suplimentare. Această transformare este cum a fost digitalizarea acum 10-15 ani: cu cât începi mai devreme, cu atât vei avea un avantaj mai mare“, a declarat Iulian Stanciu, președintele executiv al companiei eMAG.
Orice companie poate adera la Angajament, indiferent de domeniul în care activează și de nivelul de emisii. Transformarea nu ar trebui să fie costisitoare, ci chiar se pot face optimizări de costuri, de exemplu prin utilizarea energiei verzi. Companiile pot folosi participarea la Angajament în poziționarea față de clienții lor, întrucât sustenabilitatea este un criteriu din ce în ce mai important în alegerea bunurilor, serviciilor și a partenerilor de business.
GreenTech, în calitate de partener pentru compensarea emisiilor ce nu pot fi evitate, s-a alăturat inițiativei cu convingerea că Angajamentul va juca un rol important în stimularea companiilor din România să adopte măsuri concrete de reducere a emisiilor, în beneficiul tuturor. „Obiectivul ambițios al Green Deal, de reducere globală a emisiilor de carbon pe continentul european, nu poate fi atins fără implicarea actorilor principali din piață într-un demers ferm. (…) De aceea ne-am alăturat cu entuziasm proiectului în calitate de partener fondator, punând la dispoziția celor care vin alături de noi experienţa de peste 20 de ani în reciclare și soluții circulare de revalorificare materială, precum și aceea de unic reciclator european care a primit validarea Gold Standard pentru emiterea de certificate de carbon pentru piața voluntară a emisiilor“, a declarat Alina Elena Genes, GreenGroup Divizie Reciclare PET Europa Centrală și de Est.
În misiunea sa de a contribui la conservarea și restaurarea ecosistemelor naturale din Munții Carpați spre beneficiul biodiversității și al comunităților locale, Fundația Conservation Carpathia s-a alăturat inițiativei cu convingerea că pentru a avea rezultate durabile este nevoie de implicarea comunității de business și a cât mai multor organizații nonprofit.
Angajamentul pentru Mediu a fost deja semnat de companiile: Ascendis, AS Metal, Banca Transilvania, BIT Software, Carbon Expert, Chimica SA, Concelex, Conviv Media, Fundația pentru Sănătate Orhideea SPA, Filip&Co, ING Bank, Pehart, Restart Energy, Smart Living Cycle, Smart Point și Zentiva.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Publicitate

Cele mai recente articole

Geanin Șerban: „Orice leu încasat de AFM este de fapt dovada eșecului nostru comun“

Modificarea Ordonanței nr. 196/2005 a creat o serie de îngrijorări în rândul organizațiilor care implementează responsabilitatea extinsă a producătorilor...

Publicitate

Alte articole

Mai multe articole

Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin acord, acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră privind cookie-urile.

Privacy Settings saved!
Setările de confidențialitate

Când vizitați orice site web, acesta poate stoca sau prelua informații pe browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlează-ți aici serviciile personale de cookie-uri.

Aceste cookie-uri ne permit să numărăm vizitele și sursele de trafic, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanțele site-ului nostru.

  • _ga
  • _gat
  • _gid

Decline all Services
Accept all Services