Milioane de oameni au fost informaţi în cadrul campaniei „Un’ Doi Trei“

Asociația OIREP Ambalaje a anunțat rezultatele primei faze a inițiativei „Un’ Doi Trei“, lansată la începutul lunii mai prin intermediul membrilor săi: Clean Recycle, Ecologic 3R Ambalaje, Eco-Rom Ambalaje, Eco Synergy, Financiar Recycling, GreenPoint Management și Green Resources Management, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Campania „Un’ Doi Trei“ se desfășoară în perioada mai – iulie 2022 la nivel național, cu scopul de a informa și educa populația în vederea implementării colectării separate a deșeurilor de ambalaje la sursa de generare.

Faza 1 KV BUN SIMT Un Doi Trei

„Un’ Doi Trei“ se bazează pe o idee simplă: Desfaci. Folosești. Arunci unde și cum trebuie. Să colectezi separat este SIMPLU | de BUN-SIMȚ | NORMAL | CIVILIZAT.
Colectarea separată pare pentru foarte mulți români un ritual foarte complicat, ce presupune mulți pași și infrastructură specială. Când, de fapt, colectarea separată înseamnă un minim de atenție în privința ambalajelor pe care le folosim. Pentru a schimba un comportament este nevoie de timp, dar mai ales de educație, de pași repetați până când ajung să fie făcuți mecanic sau din reflex.
Prima fază a campaniei „Un’ Doi Trei“ s-a desfășurat în perioada 3 – 31 mai la nivel național, în mediile online, outdoor și print. În această etapă, mesajele au ajuns prin toate canalele de comunicare la peste trei milioane de oameni din cel puțin 110 localități din toate județele țării.
Cei trei milioane de oameni au fost expuși în medie de 10 ori mesajelor „Desfaci. Folosești. Arunci unde trebuie“, iar materialele video au fost vizualizate de aproape 720.000 de ori. În această fază campania a generat peste 64.000 de accesări ale landing page-ului campaniei – oirep.ro/undoitrei – care abordează problemele, soluțiile și miturile legate de colectarea separată a deșeurilor de ambalaje.
„România se află într-un punct în care decizia cetățenilor de a colecta separat acasă este esențială. Prin cele trei faze ale campaniei de informare și educare «Un’ Doi Trei» vrem să creăm un obicei sănătos în rândul românilor, acela de a colecta separat toate deșeurile de ambalaje pe care le generează zi de zi. «Un’ Doi Trei» și-a dovedit eficacitatea încă din prima etapă: am atins trei milioane de oameni din toată țara, campania fiind o completare a celorlalte acțiuni pe care membrii Asociației OIREP Ambalaje le întreprind pentru a realiza obiectivele de reciclare ale producătorilor. Însă toate aceste demersuri trebuie să constituie un efort comun. De aceea este important să conștientizăm că implicarea noastră într-un proces atât de simplu precum colectarea separată contribuie extrem de mult la atingerea țintelor pe care România le are în domeniul reciclării“, a declarat Geanin Șerban, președintele Asociației OIREP Ambalaje.

Faza 2 KV Cartofi prajiti Un Doi Trei

În cea de-a doua fază a campaniei, care se desfășoară în perioada 1 iunie – 2 iulie, este amintit ritualul „Desfaci. Folosești. Arunci unde trebuie“ printr-o abordare diferită. De asemenea, este reîntărit unul dintre cele mai importante atribute ale colectării separate, acela că este un proces simplu, mult mai simplu decât își imaginează oamenii.
În această etapă este comparat ritualul responsabilității, cel al colectării separate, cu acțiuni complexe pe care le facem zilnic sau aproape zilnic, dar care au ajuns să ne intre în reflex. De exemplu, parcarea mașinii este o acțiune pe care o realizăm din reflex, mult mai complexă decât simpla colectare separată a deșeurilor de ambalaje pe care le folosim. De asemenea, prepararea cartofilor prăjiți este un proces mult mai complex și mai de lungă durată decât simpla colectare separată a deșeurilor de ambalaje.
Deșeurile de ambalaje reprezintă o resursă incredibil de valoroasă dacă sunt colectate separat corespunzător. Multe dintre deșeurile care ajung la gropile de gunoi pot fi colectate separat și astfel pot fi valorificate prin reciclare, incinerare sau compostare.
Economia circulară este un mecanism amplu, care reduce consumul de resurse naturale prin utilizarea deșeurilor ca materie primă: dacă deșeurile de ambalaje pe care le generăm în fiecare zi sunt colectate separat începând din propria gospodărie, atunci pot fi reciclate și se vor transforma în materie primă pentru noi produse.
Mai multe detalii despre campanie se găsesc pe oirep.ro/ undoitrei și pe materialele dedicate campaniei pe Facebook, Instagram și YouTube.
„Un’ Doi Trei“ este o campanie inițiată de Asociația OIREP Ambalaje în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, creată și implementată de agenția de comunicare PB&J.

Newsletter Ecologic

Newsletter

Primește știrile din site-ul Ecologic direct pe e-mail:

Adrian Corbu a preluat conducerea AFM

După ce Adrian Laurențiu Neculaescu a devenit parlamentar, conducerea Administraţiei Fondului pentru Mediu a fost preluată de Adrian Corbu....

Newsletter

Primește știrile din site-ul Ecologic direct pe e-mail:

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin acord, acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră privind cookie-urile.

Privacy Settings saved!
Setările de confidențialitate

Când vizitați orice site web, acesta poate stoca sau prelua informații pe browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlează-ți aici serviciile personale de cookie-uri.

Aceste cookie-uri ne permit să numărăm vizitele și sursele de trafic, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanțele site-ului nostru.

  • _ga
  • _gat
  • _gid

Decline all Services
Accept all Services