Săptămâna Europeană a Mobilității a fost marcată pe 16 septembrie a.c. printr-o campanie inedită, desfășurată în 65 de orașe din țară: „România Schimbă PET-ul cu biletul“. Cetățenii care au predat cinci ambalaje goale (PET-uri, doze sau sticle) la unul din magazinele Kaufland participante au primit în schimb un bilet cu două călătorii pentru mijloacele de transport în comun. Campania a fost organizată la inițiativa Asociației Act for Tomorrow și Kaufland România, în parteneriat cu Ministerul Mediului.
În ultimii doi ani „Schimbă PET-ul cu biletul“ s-a desfăşurat cu succes la Constanța, Craiova, Iași, Timișoara, Buzău, Galați, Sibiu, Oradea și Baia Mare. La acțiunile din aceste nouă orașe au participat peste 6.700 de cetățeni, care au predat mai mult de 3.300 kilograme de deșeuri. În 2021 campania a câștigat locul I la categoria mediu la Romanian PR A-wards, cea mai importantă competiție de PR din România.
Extinderea la scară națională a fost posibilă prin faptul că de la 1 septembrie 2021 toate magazinele Kaufland din țară dispun de automate de reciclare pentru PET-uri, doze de aluminiu și sticle. În plus, retailerul continuă campania „Să reciclezi este mai ușor decât crezi“, prin care cetățenii care predau cinci ambalaje primesc cupoane de reduceri la o categorie de produse care variază lunar.• Irina Tomșa