17.9 C
București
vineri, iunie 14, 2024
Mai mult

    Planul S de la Kia a început cu lansarea lui EV6

    Kia a conceput o nouă stra­te­gie de electrificare, numită Pla­nul S, care presupune lan­sarea unei game complete de au­tomobile electrice formată din nu mai puțin de 11 mode­le noi până în anul 2026. Cros­­soverul EV6 este primul mo­del lansat conform acestei stra­tegii și confirmă ambițiile de­clarate ale producătorului coreean de a fi un jucător im­­portant pe piața mașinilor elec­trice.•Stelian Damov

    Planul S de la Kia a inceput cu lansarea lui EV64
    Sursa foto: kia.com

    La München, în septembrie a.c. s-a desfășurat în premieră evenimentul IAA Mobility, unde au fost prezenți cei mai importanți pro­du­cători de automobile din întreaga lume. Ma­nifestarea a mai îndulcit un pic a­ma­rul pro­vocat de absența saloanelor auto tradiționale din ul­timul timp. International Motor Show Germany s-a mu­tat, după mulți ani și multe ediții, de la Frankfurt la Mün­chen. Strălucirea și fastul saloanelor auto sunt de acum o amintire, importantă este distanțarea socială pen­tru protejarea sănătății, iar automobilul electric este ve­deta incontestabilă.

    Kia aruncă mănușa

    Producătorul coreean Kia a adus la München în premieră pentru europeni modelul EV6, un automobil cu linii futuriste, care anunță o mulțime de caracteristici ine­dite ce țin de strategia pe termen scurt. Crossoverul a­vangardist EV6 este primul automobil electric de acest tip lansat sub noua filosofie de design Kia „Opposites Uni­ted“ și primul automobil construit pe noua platformă Electric Global Modular Platform (E-GMP) dezvoltată de fabricant.

    Planul S de la Kia a inceput cu lansarea lui EV63
    Sursa foto: kia.com

    EV6 este alimentat exclusiv cu energie electrică și o­fe­ră o gamă largă de configurații pentru sistemul de pro­­pulsie cu autonomie extinsă și emisii zero. Este pri­mul automobil electric Kia disponibil cu tracțiune pen­tru puntea spate (2WD) sau cu tracțiune integrală (AWD).
    Modelul EV6 cu tracțiune spate 2WD de 77,4 kWh poate parcurge până la 528 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei, ceea ce în­seam­nă că din punct de vedere al autonomiei se numără printre cele mai performante automobile electrice existente. Cu un cuplu ma­xim de 605 Nm disponibil pe versiunea cu tracțiune integrală AWD, EV6 poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5,2 secunde.
    Noul EV6 este echipat cu o serie de caracteristici de confort și cele mai avansate sisteme de asistență a șoferului, cum ar fi sistemul de nouă generație pentru asistență la conducerea pe autostradă cu asistare la schimbarea benzii de circulație (Highway Driving Assist with lane change assist), sistemul de monitorizare a automobilelor aflate în unghiul mort (Blind Spot View Monitor), sistemul de asistență pentru evitarea coliziunilor frontale (Forward Collision Avoidance Assist including junction turning and crossing functionality) și noua tehnologie Intelligent Front Lighting.
    Accesul în mașină se face fără cheie, cu mânerele automate ale u­și­lor. La interior privirea este captată instantaneu de display-urile curbate de 12,3 inchi și de comenzile multimodale. Scaunele rela­xan­te, spațiile de top și de depozitare impresionante se combină pen­tru a oferi modelului EV6 un avantaj competitiv care răspunde tu­tu­ror nevoilor. Arhitectura E-GMP permite o structură plană a po­delei ajutând la crearea unui interior confortabil și de primă clasă, care include spațiu generos pentru picioare, atât în față, cât și în spate. Spațiu, confort, materiale de calitate și design sur­prin­ză­tor. La aceste caracteristici ale modelului EV6 se adaugă un spa­țiu pentru portbagaj de până la 520 litri. Cu mai multe moduri de condus care optimizează rularea și manevrabilitatea și cu teh­­nologia de afișare head-up, EV6 a fost conceput să ofere o ex­­pe­riență ce pune întotdeauna șoferul pe primul loc.

    Certificare „Product Carbon Footprint“ de la Carbon Trust

    Kia EV6 a obținut certificarea „Product Carbon Footprint“ și eticheta „Carbon Measured“ de la compania de consultanță în domeniul schimbărilor climatice globale și sustenabilității Car­bon Trust, o premieră pentru un automobil coreean.
    Producătorul a luat în calcul toate aspectele pentru a se asigura că modelul EV6 oferă mai mult decât mobilitate cu zero e­misii. Cu primul său automobil complet electric, compania s-a concentrat pe măsurarea și re­du­cerea amprentei de carbon pe tot parcursul ciclului de viață al pro­dusului, de la achiziționarea de materii prime, achiziția și trans­portul pieselor, asamblarea au­to­mobilului, distribuția, până la utilizarea și în final reciclarea acestuia.
    O serie de materiale ecologice au fost introduse la modelul EV6, inclusiv materiale plastice PET reciclate în covorașe și huse pentru scaune, astfel încât o ma­șină conține echivalentul a 107 sticle PET de 500 mililitri.
    Emisiile totale de gaze cu efect de seră pentru modelul EV6 au fost măsurate utilizând standardele PAS 2050 ca parte a eva-­lu­­ă­rii solide a produsului de către Carbon Trust, care acoperă emi­­­siile începând de la extracția materiilor prime și până la sfâr­­­șitul duratei de viață a produsului și se măsoară ca echivalent de dioxid de carbon (CO2e). Eticheta „Carbon Measured“ o­ferită de Carbon Trust validează acuratețea acestor măsurători și oferă clienților informații revizuite în mod independent despre impactul carbonului pentru produsul achiziționat.

    Planul S de la Kia a inceput cu lansarea lui EV66
    Sursa foto: kia.com

    EV6, o experiență electrică inedită

    Kia EV6 este construit pe noua plat­for­mă E-GMP dezvoltată de companie ex­­clu­siv pentru automobilele sale electri­ce. Acest lucru oferă avantaje față de a­dap­tarea platformelor existente, con­ce­pu­te pentru a găzdui un motor cu ardere in­­ternă. Arhitectura E-GMP face ca EV6 și viitoarele modele Kia să fie automobile com­plet noi din punct de vedere al abor­dării construcției.
    Mașina este capabilă de o încărcare de mare viteză de la 10 la 80% în doar 18 mi­nute. În premieră mondială, EV6 in­tro­duce un sistem de încărcare multiplă de mare viteză, adică sistemul este com­pa­tibil atât cu încărcarea ultrarapidă de 800 V, cât și cu o încărcare rapidă con­ven­țională de 400 V fără a fi nevoie de niciun adaptor special sau