Comisia Europeană a lansat ReSet The Trend, o campanie multilingvă care vrea să implice tinerii în combaterea articolelor fast fashion, menite să fie purtate cel mult un sezon, și în creșterea notorietății publice a Strategiei UE pentru textile sustenabile și durabile.
În fiecare an milioane de tone de haine sunt produse, purtate și aruncate, echivalentul a 11,3 kilograme per persoană. În fiecare secundă o cantitate de haine echivalentă cu încărcătura unui camion este arsă sau trimisă la groapa de gunoi. #ReFashionNow este motoul campaniei care vrea să atragă atenția asupra acestei probleme și asupra beneficiilor de mediu, sociale, economice și de sănătate care pot decurge din transformarea sectorului textilelor și să sublinieze oportunitățile pe care le poate deschide moda sustenabilă atât pentru companii, cât și pentru consumatori.
Construită după succesul Anului european al tineretului, campania îi încurajează pe tinerii europeni să devină exemple de urmat și să arate că fast fashion este un concept demodat.• Irina Tomşa