RetuRO Sistem Garanție Returnare SA, administratorul Sistemului Garanție-Returnare (SGR), a anunțat toți comercianții care comercializează băuturi din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase în ambalaje primare nereutilizabile din plastic, sticlă sau aluminiu, cu dimensiuni între 0,1 litri și 3 litri și care s-au înregistrat deja în Sistemul Garanție-Returnare pe platforma www.returosgr.ro, că în următoarele 20 zile pot consulta Contractul pentru Comercianți direct în platformă.
Contractul poate fi accesat din contul de utilizator, la secțiunea „Consultare contract“, iar comercianții înregistrați în baza de date a Sistemului Garanție-Returnare sunt rugați să trimită toate observațiile și recomandările pe care le au cu privire la conținutul documentului pe adresa consultare@returosgr.ro până pe data de 16 octombrie 2023.
Procesul de înregistrate în Sistemul Garanție-Retrurnare rămâne deschis în continuare agenților economici care se încadrează în Sistemul Garanție-Returnare. Până în prezent, peste 60.000 de operatori economici s-au înregistrat în platforma SGR. Companiile vizate să se înregistreze sunt producătorii și importatorii de băuturi, dar și comercianții de băuturi către consumatorii finali, inclusiv magazinele online, operatorii care vând prin intermediul automatelor, industria HoReCa sau cei care comercializează aceste produse ca și gamă complementară (de exemplu librării, magazine de electrocasnice și electronice etc).
Pentru a finaliza procesul, comercianții trebuie să înregistreze în platformă punctele de vânzare și să înscrie datele referitoare la produsele vândute în anul 2022, precum și estimarea pentru anul în curs, apoi să semneze Formularul Standard de Înregistrare, care marchează finalizarea procedurii de înregistrare. Comercianții se pot înregistra accesând link-ul: https://portal.returosgr.ro. Ghidul de înregistrare poate fi consultat la adresa www.returosgr.ro/info-comercianti.
RetuRO Sistem Garanție Returnare SA oferă pe toată perioada înscrierii asistență prin call center, la numărul de telefon: 021.207.00.09. Accesul la un operator este disponibil de luni până vineri între orele 09:00 – 18:00, cu excepția sărbătorilor legale.
Înregistrarea în baza de date a Sistemului de Garanție Returnare reprezintă o obligație legală conform Hotărârii de Guvern nr. 1074/2021. Toți operatorii economici care încă se află în etape intermediare sunt încurajați să finalizeze cât mai repede procesul de înregistrare în platforma www.returosgr.ro, pentru a putea consulta acordul și transmite propriile opinii administratorului SGR.• ecologic