Vapoarele scoase din uz sunt adesea trimise la dezmembrare în Pakistan, Bangladesh, Turcia sau India, pe șantiere în care sute de muncitori mor în fiecare lună.
După explozia unei butelii cu gaz sub presiune care a rănit grav opt oameni în Chittagong (Bangladesh) Glenn Thompson, reprezentantul Sindicatului australian al producătorilor, a vizitat șantierul și a fost șocat: „muncitori fără echipament de protecție de bază. Fără mănuși și desculți, deși au de-a face cu substanțe chimice și gaze letale. Oameni care lucrează cu torțe oxiacetilenice la înălțime (…) fără bariere de siguranță care să îi împiedice să alunece și să cadă“. Accidentul s-a produs în 2015, dar condițiile nu s-au schimbat.
Ingvild Jenssen, fondatoarea ONG-ului Shipbreaking Platform, a declarat: „toți proprietarii de nave sunt conștienți de situația dezastruoasă de pe șantierele de dezmembrări și de lipsa capacităților lor de a manipula în siguranță numeroasele materiale toxice de la bordul navelor. Și totuși, cu ajutorul comercianților de fier vechi, marea majoritate aleg să își dezmembreze flota scoasă din uz în Asia de Sud, fiindcă acolo pot obține cele mai mari profituri“, a scris Dailystar.• Irina Tomşa
Dezmembrarea vapoarelor ucide mii de muncitori în Asia de Sud
Sursa foto: Uniunea Europeană