După teste intensive pe diferite bancuri de testare, Mercedes-Benz a produs o adevărată revoluţie pe piaţa maşinilor electrice integrând prima baterie de tip Solid-State într-un automobil Mercedes EQS, un model electric care a suferit modificări minore pentru a se potrivi cu bateria cu semiconductor și a fost echipat cu toate accesoriile pentru a fi pe deplin funcţional. Primele teste de laborator au fost efectuate la Stuttgart la sfârșitul anului 2024, iar testele rutiere au început în luna februarie 2025.
Bateriile de tip Solid-State sunt o tehnologie promițătoare în mobilitatea electrică. Ele folosesc un electrolit solid în loc de unul lichid, ceea ce îmbunătățește siguranța celulei și permite utilizarea de noi anozi, cum ar fi litiu-metal, depășind astfel semnificativ celulele convenționale cu ioni de litiu. Ele permit, de asemenea, densități de energie superioare, în combinație cu un anod litiu-metal. Aceste baterii au potențialul de a crește densitatea de energie gravimetrică pentru bateriile vehiculelor până la 450 Wh/kg la nivelul celulei și, prin urmare, de a crește autonomia de rulare.
Densitatea de energie gravimetrică se referă la cantitatea de energie stocată într-o celulă a bateriei per unitate de masă. Această măsurătoare este crucială pentru evaluarea eficienței și performanței celulelor bateriei, în special în aplicațiile în care greutatea este un factor critic, cum ar fi vehiculele electrice. Tehnologia bateriei cu stare solidă reduce greutatea bateriei şi îmbunătăţeşte în același timp siguranța celulei.

Fiind primul care a integrat cu succes bateriile de tip Solid-State cu litiu metal într-un model de automobil de serie, Mercedes a reuşit o realizare istorică în mobilitatea electrică. Această realizare demonstrează că tehnologia bateriilor Solid-State s-a mutat dincolo de laborator și în aplicații reale, stabilind un nou punct de referință pentru întreaga industrie auto.
Bateria tip Solid-State a vehiculului bazat pe EQS permite o autonomie de rulare cu până la 25% mai mare în comparație cu aceeași greutate și dimensiune a unei baterii standard EQS. Greutatea suplimentară și eficiența energetică sunt obținute prin răcirea pasivă a bateriei. Vehiculul are o autonomie de peste 1.000 km (620 mile). Spre comparație: cu o capacitate a bateriei de 118 kWh, actualul EQS 450+ oferă o autonomie de peste 800 km (497 mile). Pentru a dezvolta această nouă tehnologie în mobilitatea electrică, Mercedes Benz a încheiat un parteneriat în 2021 cu producătorul de baterii Factorial.● ecologic