În pofida cererii mari de opțiuni de transport din partea companiilor de comerț internațional, în prima jumătate a acestui an 275 de nave cargo au fost vândute la fier vechi. Este o creștere cu 40% față de același interval din 2020 și cu 33% față de cel din 2019, a precizat într-o analiză Guy Cooper de la VesselsValue.
Prețurile extrem de mari ale deșeurilor feroase contribuie la creșterea numărului de nave dezmembrate. În plus, noile reglementări referitoare la protecția mediului îi determină pe proprietarii de vapoare vechi să renunțe la o parte din flotă.
Dacă cererea de oțel continuă să ridice prețul fierului vechi în transporturile navale, este posibil ca numărul de vase duse la casat să crească pe parcursul anului, mai ales dacă încep să se mai domolească prețurile expedierilor vrac și la container. Analistul a precizat că prețul mare al oțelului încurajează casarea, dar dăunează sectoarelor insuficient aprovizionate și scumpește construirea de nave noi. • Irina Tomșa