15.1 C
Bucharest
Friday, May 20, 2022

Raportarea CDP și nevoia de transparență

CDP este o organizație internațională nonprofit fondată în anul 2000 la Londra și care gestionează un sistem global de colectare de informații pentru companii, orașe, state și regiuni cu privire la modul în care acestea își gestionează impactul asupra mediului. Investitorii au acces la date și le utilizează pentru a își fundamenta deciziile financiare. CDP realizează așadar un inventar anual de informații și date despre emisiile de CO2, riscurile climatice și obiectivele de reducere a acestora, utilizând chestionare standardizate și un instrument online pentru colectarea de informații (sistemul de răspuns online – ORS) cu participare voluntară.• Denkstatt

Există două tipuri de abordări prin care o companie poate fi invitată să răspundă chestionarului elaborat de CDP (www.cdp.net/en): fie investitorii invită companiile cotate la bursă, fie companiile care achiziționează diverse produse sau servicii invită firmele furnizoare. Investitorii și clienții pot solicita informații de la companii prin intermediul chestionarelor CDP centrate pe trei teme majore: „Schimbări climatice“, „Păduri“ și „Securitatea apei“, iar primul este în prezent cel mai uzitat.

Chestionare și beneficii

Sunt disponibile 17 chestionare specifice unor sectoare de activitate: 1. Produse agricole de bază; 2. Bunuri de capital; 3. Ciment; 4. Produse chimice; 5. Cărbune; 6. Construcții; 7. Utilități electrice; 8. Servicii financiare; 9. Alimente, băuturi și tutun; 10. Metale și minerit; 11. Petrol și gaze; 12. Hârtie și silvicultură; 13. Imobiliare; 14. Oțel; 15. Transporturi OEMs (Producători de echipamente originale); 16. Transport OEMs – EPM (Producători de echipamente originale – Producători de piese pentru motoare) și 17. Servicii de transport. Pentru toate celelalte sectoare există un alt chestionar.
Informațiile obținute din datele colectate permit investitorilor și companiilor să ia decizii în cunoștință de cauză pentru a minimiza riscurile pe probleme de mediu, profitând în același timp de oportunitățile oferite de o a- bordare responsabilă. Prin urmare, pe lângă necesitatea de a raporta într-un format solicitat de părțile interesate, a răspunde la chestionarul CDP prezintă beneficii reale pentru companii:
• Protejarea și îmbunătățirea reputației companiei: consolidarea încrederii prin transparență și răspunsul oferit cu privire la creșterea preocupărilor referitoare la problematicile de mediu în rândul publicului larg;
• Sporirea avantajului competitiv: obținerea unui avantaj competitiv în ceea ce privește performanța pe piața bursieră, accesul la capital și câștigarea de licitații;
• Descoperirea riscurilor și oportunităților: identificarea riscurilor și oportunităților de mediu emergente, care altfel ar fi putut fi trecute cu vederea;
• Urmărirea și evaluarea progresului: compararea performanței de mediu cu cea a competitorilor din industrie și primirea feedbackului cu privire la progresul companiei în fiecare an.
În 2002, când CDP a lansat conceptul de dezvăluire a informațiilor de mediu, doar 35 de investitori au semnat cererea de informații privind clima, la care au răspuns 245 de companii1.

Nevoia de transparență

În prezent peste 13.000 dintre cele mai mari companii din lume, care reprezintă peste 64% din valoarea pieței globale, dezvăluie informații despre schimbările climatice, defrișări și securitatea apei prin intermediul CDP. Acestea răspund cererilor a peste 680 de instituții financiare cu active de aproximativ 130 trilioane USD și a peste 200 de cumpărători importanți, cu cheltuieli de achiziție de peste 5,5 trilioane USD.
Totuși, alte 17.000 de companii cu o valoare estimată de 21 trilioane USD încă nu au răspuns la solicitarea de informații din partea investitorilor și clienților lor sau nu au furnizat suficiente informații în răspunsurile date.
Singnify NV, liderul mondial olandez în domeniul iluminatului, este una dintre companiile care a ajuns pe lista A răspunzând la chestionarul CDP destinat schimbărilor climatice. Robbert Slooten, consultantul companiei, a explicat care sunt avantajele comunicării de informații utilizând CDP: „CDP oferă nu numai o platformă de publicare, ci și un mecanism de rating bine stabilit. Faptul că putem spune că suntem pe lista A este bine recunoscut. Arată că avem un program de dezvoltare sustenabilă complet și performant, așa că folosim scorul CDP în comunicările externe și în prezentările pentru investitori, iar acest lucru ne aduce recunoaștere“2.
În România, nouă companii au răspuns în anul 2021 invitației primite de la investitori sau clienți de a oferi informații completând chestionarul CDP.

Denkstatt, partener Silver al CDP

„Obținerea calității de furnizor de soluții acreditat CDP Silver atestă faptul că CDP a verificat Denkstatt în cadrul unui amplu proces de acreditare care confirmă capacitatea noastră de a ajuta alte companii să devină sustenabile. Ca partener beneficiem de formare și de o foarte bună înțelegere a metodologiei, precum și de sprijin din partea personalului CDP. Astfel, clienții noștri primesc la rândul lor consultanță din partea grupului Denkstatt cu cele mai bune practici de răspuns la chestionarul CDP.
Fie că sunteți la început de drum și doriți să utilizați cadrul de raportare al CDP pentru a vă îmbunătăți strategia de sustenabilitate, fie că sunteți o organizație experimentată în raportarea CDP și care dorește să devină o companie de pe lista A, experții Denkstatt vă pot oferi sprijin. Vă putem ajuta să îmbunătățiți scorul organizației dumneavoastră în ceea ce privește schimbările climatice, pădurile sau securitatea apei și vă putem oferi consultanță în managementul oricăror oportunități și riscuri ivite la completarea chestionarului.
În calitate de colaborator acreditat CDP Silver Partner utilizăm experiența noastră extrem de valoroasă în folosul miilor de companii care utilizează CDP pentru a-și dezvălui datele de mediu și le sprijinim să implementeze acțiuni pentru a-și gestiona riscurile și a-și reduce impactul. Suntem încrezători că profesioniștii din cadrul grupului Denkstatt pot contribui substanțial la efortul companiilor din întreaga regiune Europa Centrală și de Est care răspund la CDP.
Pe lângă faptul că suntem unul dintre Partenerii Silver ai CDP, suntem de asemenea promotori ai schimbării către o societate sustenabilă prin furnizarea de soluții climatice încă din 1993. Prin prezența noastră internațională, cu birouri în mai multe țări europene, suntem în măsură să oferim organizației dumneavoastră acces la webinarii specializate și consultanță în subiecte de actualitate“, a declarat Roxana Șunică, managerul Denkstatt România.
—————————————————-
Surse:
1.https://cdn.cdp.net/cdp-production/comfy/cms/files/files/000/003/-419/original/CDP-Media-Factsheet.pdf;

  1. https://www.cdp.net/en/articles/companies/signify-sustainable-pacesetters.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Publicitate

Cele mai recente articole

Publicitate

Alte articole

Mai multe articole

Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin acord, acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră privind cookie-urile.

Privacy Settings saved!
Setările de confidențialitate

Când vizitați orice site web, acesta poate stoca sau prelua informații pe browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlează-ți aici serviciile personale de cookie-uri.

Aceste cookie-uri ne permit să numărăm vizitele și sursele de trafic, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanțele site-ului nostru.

  • _ga
  • _gat
  • _gid

Decline all Services
Accept all Services