Reciclatorii pot sta liniştiţi: necazurile lor cu disponibilitatea containerelor, costurile de transport şi amânările nu sunt doar ale lor.
Un articol Washington Post a povestit despre o problemă a exportatorilor din SUA: „costul de expediere pentru un container cu bunuri a crescut cu 80% de la începutul lui noiembrie şi aproape s-a triplat anul trecut, conform Freightos Baltic Index“.
Participanţii la o dezbatere online organizată de BIR (Bureau of International Recycling) au reclamat deficitul de containere disponibile şi noua cerinţă a unor companii care vor ca reciclatorii să-şi încarce sau descarce containerele în 7 zile şi nu în 14, cât e termenul uzual. Potrivit recyclingtoday.com, unii exportatori au avut marfa în portul Hamburg din noiembrie, dar încărcătura nu a plecat până în ianuarie. Prezenţa scăzută a lucrătorilor portuari şi efortul de a ţine muncitorii departe sunt semn că acum pot fi încărcate/descărcate într-o zi doar jumătate din containere faţă de „vremurile normale“.● Irina Tomşa