Parlamentul European a aprobat noile ținte de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru noile autoturisme și autovehicule comerciale ușoare ca parte a pachetului „Fit for 55“. Noua legislație urmărește atingerea obiectivului de zero emisii de CO2 în 2035 prin reducerea dioxidului de carbon produs de noile autoturisme și autoutilitare ușoare din întreaga Uniune cu 100% față de nivelul din 2021. Au fost stabilite și ținte intermediare până în 2030 de reducere a emisiilor cu 55% la autoturisme și de 50% la autoutilitarele ușoare.
Comisia Europeană va propune până în 2025 o metodologie de stabilire și raportare a emisiilor de CO2 pe întregul ciclu de viață al autoturismelor și autoutilitarelor ușoare vândute în UE. Până în decembrie 2026 executivul comunitar va monitoriza diferențele dintre valorile limită ale emisiilor și datele de consum de pe piața energiei și combustibililor, va face un raport referitor la metodologia de ajustare a emisiilor de CO2 ale constructorilor auto și va propune măsuri de aplicare. Constructorii care produc un număr mic de autovehicule pe an calendaristic (1.000 – 10.000 autoturisme sau 1.000 – 22.000 autoutilitare ușoare) vor putea fi exceptați de la noile reguli până la finalul anului 2035, iar cei care produc sub 1.000 de mașini pe an vor continua să fie exceptați. Mecanismul de stimulare a constructorilor care vând multe mașini cu emisii zero sau reduse va fi adaptat tendințelor pieței pentru perioada 2025 – 2029 și din 2030 va fi eliminat.
Autoturisme şi autoutilitare cu zero emisii de CO2 în 2035
Sursa foto: Revolve Eco-Rally/flickr.com