-0 C
Bucharest
Monday, February 6, 2023

Campaniile de conștientizare marca ENVIRON transformă reciclarea într-un subiect creativ și ingenios

În ultimii 15 ani Asociația ENVIRON a creat continuu contexte pentru ca România să devină un loc mai curat, mai civilizat, cu aer și pământ mai puțin poluate, atât prin dezvoltarea de soluții business-to-business pentru gestionarea responsabilă a deșeurilor electrice, nișa pe care asociația o acoperă, cât și prin derularea de programe de conștientizare care să inspire copii, oameni mari, companii și comunități să facă pasul spre sustenabilitate.• ecologic

ENVIRON a ales de câțiva ani creativitatea și a exprimat-o în campaniile și evenimentele la care a fost partener, dar și în proiecte anuale dedicate unui nou segment de public, mai sensibil la frumos și la partea emoțională.
„Începând cu expoziția de fotografie manifest «DEEEstul» care a avut loc în octombrie 2020, colecția capsulă de bijuterii sustenabile «Metamorfoza» și continuând cu cel mai recent proiect lansat toamna aceasta, «Creator de inspirație», toate sunt dovezi ale faptului că astăzi creativitatea definește brandul ENVIRON. Gândim proiectele diferit pentru că încercăm să punem reciclarea într-o altă lumină, să transparentizăm procesul astfel încât oamenii să capete încredere în reciclare, să promovăm sustenabilitatea ca stil de viață și model de business“, a declarat Roxana Puia, directorul de marketing al Asociației ENVIRON.
În România se discută din ce în ce mai des despre sustenabilitate, iar odată cu popularizarea acestui concept oamenii încep să și-l însușească și să înțeleagă că nu este vorba despre un trend sezonier, ci despre un stil de viață și de business care se construiește. Atât companiile aflate la început de drum care au integrat sustenabilitatea în ADN-ul lor, cât și cele care au înțeles care este direcția firească de urmat se diferențiază clar de ceilalți jucători din piață și au mai multe beneficii pe termen mediu și lung, consideră reprezentanții ENVIRON.
Tinerii consumatori, generația Z și chiar cea de Millennials, sunt mult mai interesați de nivelul la care brandurile se conformează politicilor de mediu. În plus, sunt mai receptivi la campanii și mesaje care le vorbesc pe limba lor, mai ales când acest lucru se întâmplă în contexte informale, la evenimente sau festivaluri.

Reciclarea – un subiect „nou“, ofertant pentru public și companii

Este știut faptul că România mai are multe de recuperat la capitolul colectare selectivă și reciclare atât în ceea ce privește infrastructura, cât și mentalitățile. Deși au trecut 15 ani de la transpunerea în legislația națională a directivelor europene care impun obligații pentru autorități, companii și cetățeni, încă mai avem foarte multe lucruri de pus la punct pentru a avea un sistem de management al deșeurilor funcțional.
În țara noastră reciclarea continuă să fie mai degrabă condiționată de acordarea unor beneficii sub formă de reduceri, vouchere, premii etc. decât adoptată ca prima opțiune a unui cetățean educat, iar protecția mediului înconjurător este un subiect abstract, care ne interesează doar la nivel declarativ. Roxana Puia consideră că „într-un astfel de context, campaniile de conștientizare – cu atât mai mult cele creative, atipice – reprezintă în mod cert un act de curaj“.
„Noi credem că despre reciclare se poate vorbi și altfel decât folosind un limbaj de lemn, pasaje din legislație, imagini cu gunoaie. Despre reciclare se poate vorbi cu emoție și, de ce nu, cu umor. Aceasta nu înseamnă nici pe departe că nu luăm lucrurile în serios, ci doar că atunci când folosim creativitatea și mai ales când punem suflet în ceea ce facem avem șanse mai mari ca mesajul să ajungă la public. Învățăm pe tot parcursul vieții, iar nouă ne place să credem că putem învăța oriunde dacă ne păstrăm mintea deschisă. Munca de pionierat pe care am început-o în urmă cu 15 ani s-a bazat întotdeauna pe găsirea unor modalități ingenioase prin care să transmitem mesajele noastre către diferitele categorii de public, fie că vorbim despre copii, adulți sau companii“, a explicat Roxana Puia.
Pentru anul viitor Asociația ENVIRON își propune să intensifice acțiunile de comunicare în sensul transparentizării procesului de reciclare arătând clar ce înseamnă tot efortul de la colectarea din poarta generatorului până la fabrica unde se refolosește materia primă secundară reciclată.
Toate campaniile și proiectele ENVIRON pot fi urmărite pe site-ul organizației (www.environ.ro) și pe canalele de social media (@environ.romania).

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Publicitate

Cele mai recente articole

Publicitate

Alte articole

Mai multe articole

Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin acord, acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră privind cookie-urile.

Privacy Settings saved!
Setările de confidențialitate

Când vizitați orice site web, acesta poate stoca sau prelua informații pe browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlează-ți aici serviciile personale de cookie-uri.

Aceste cookie-uri ne permit să numărăm vizitele și sursele de trafic, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanțele site-ului nostru.

  • _ga
  • _gat
  • _gid

Decline all Services
Accept all Services