Cetățenii europeni vor avea „dreptul de reparare“
a bunurilor defecte

Sursa foto: espen klen/flickr.com

Parlamentul European a adoptat în data de 21 noiembrie a.c propunerea cu privire la „dreptul la reparare“. Documentul urmărește să încurajeze un consum mai durabil, facilitând repararea bunurilor defecte, reducând deșeurile și sprijinind sectorul reparațiilor.

În perioada de garanție legală, vânzătorii ar trebui să acorde prioritate reparației dacă aceasta este mai ieftină sau egală ca preţ cu înlocuirea unuia bun, cu excepția cazului în care reparația nu este fezabilă sau ea este incomodă pentru consumator. Deputații europeni au propus, de asemenea, extinderea garanției legale cu un an a produsului reparat.

Consumatorii vor avea dreptul să solicite repararea pentru produse precum mașini de spălat, aspiratoare, smartphone-uri și biciclete și după expirarea garanției. Iar pentru ca reparațiile să fie o alegere mai atractivă pentru consumatori, europarlamentarii au propus ca producătorii să ofere dispozitive de înlocuire pe toată durata reparației. Și dacă un produs nu poate fi reparat, el ar putea fi înlocuit cu unul recondiționat.

Consumatorii sunt adesea descurajați să dețină un produs reparat din cauza costurilor ridicate, a dificultății de a accesa serviciile de reparații sau a caracteristicilor de proiectare care împiedică repararea. Conform poziției Parlamentului European, reparatorii independenți și utilizatorii finali vor avea acces la toate piesele de schimb, informațiile despre reparații și instrumentele necesare, toate la un cost rezonabil.

Pentru a face reparațiile mai accesibile și mai atractive, deputații propun să ofere consumatorilor vouchere și alte stimulente financiare prin fonduri naționale de reparații. În plus, platformele online vor ajuta consumatorii să găsească reparatori locali (inclusiv cafenele pentru reparații) și vânzători de bunuri recondiționate în zona lor. Ideea unei „cafenele pentru reparații“ a apărut prima oară la Amsterdam și s-a răspândit rapid. Acum sunt peste 1.600 în toată lumea. Sunt locuri unde se întâlnesc oameni care ştiu să repare diverse obiecte, fac schimb de experienţă şi îi învaţă şi pe alţii.

Aruncarea bunurilor de consum reparabile are un impact profund asupra mediului, având ca rezultat utilizarea a 30 milioane tone de resurse, producerea a 261 milioane tone de emisii echivalent CO2 și generarea a 35 milioane tone de deșeuri anual în UE. Consumatorii care aleg să înlocuiască un bun în loc să-l repare pierd aproximativ 12 miliarde de euro în fiecare an. Potrivit unui studiu al Comisiei Europene, 77% din cetățenii UE ar prefera să repare decât să cumpere bunuri noi.• ecologic

Newsletter Ecologic

Newsletter

Primește știrile din site-ul Ecologic direct pe e-mail:

Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR

Bringo și Carrefour România anunță o nouă funcție inovatoare: colectarea ambalajelor cu garanție din Sistemul Garanție-Returnare la comenzile plasate...

Newsletter

Primește știrile din site-ul Ecologic direct pe e-mail:

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin acord, acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră privind cookie-urile.

Privacy Settings saved!
Setările de confidențialitate

Când vizitați orice site web, acesta poate stoca sau prelua informații pe browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlează-ți aici serviciile personale de cookie-uri.

Aceste cookie-uri ne permit să numărăm vizitele și sursele de trafic, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanțele site-ului nostru.

  • _ga
  • _gat
  • _gid

Decline all Services
Accept all Services