BMW a anunţat că noile autovehicule electrice pe care le va produce vor fi construite pe o platformă diferită față de cele de până acum. Seria Neue Klasse va avea o arhitectură electrică de 800 de volți în centrul căreia se va afla o baterie de înaltă tensiune care nu mai este compactă, ci va fi integrată în caroseria vehiculului, pentru a reduce greutatea și costurile de asamblare.
Tehnologia bateriilor cilindrice încorporate în caroserie va fi prezentă pe viitoarea platformă a seriei Neue Klasse. Până în 2030 BMW a planificat lansarea a șase modele de acest fel. Noul sistem este mai ușor, mai compact și cu peste 40% mai rentabil decât versiunile din prezent. Consumul de energie este așteptat să fie cu până la un sfert mai mic decât cel al versiunii actuale.
Conform Europe Autonews, primul vehicul din noua gamă, SUV-ul iX3, va fi lansat la sfârșitul anului 2025 și va fi construit la fabrica BMW din Ungaria. O versiune mai mare a aceluiași model va fi construită în China. În 2026, BMW va începe producția unui sedan, similar ca dimensiuni cu Seria 3, la uzina din München. Ulterior, modelul va fi produs și în Mexic și China. Modelul iX4, un sedan în stil coupe, este de asemenea așteptat în 2026, iar varianta break a mașinii va fi probabil lansată în 2027. Cel de-al șaselea model este un SUV compact, așteptat să înlocuiască iX1.
BMW speră că noile sale vehicule se vor bucura de același debut pe piață precum modelul i3, considerat la vremea când a fost lansat cel mai avansat automobil din lume. Modelul, primul autovehicul complet electric al BMW produs în masă, era bazat pe un concept, cu materiale noi, produs într-o altă manieră și avea un design bazat pe sustenabilitate.● ecologic