Italia încearcă să-și protejeze supercarurile împotriva interdicției europene referitoare la motoarele cu ardere internă. Guvernul solicită scutire pentru Ferrari și Lamborghini, două dintre mărcile cele mai importante.
Italia este în discuții cu Uniunea Europeană asupra modalităților de a proteja producătorii de supercaruri de eliminarea planificată a vehiculelor cu motor cu combustie până în 2035. În iulie, Comisia Europeană a anunțat planurile de a elimina treptat vânzările de mașini noi cu motor pe combustie până în 2035, ca parte a efortului regiunii de a reduce emisiile ce contribuie la încălzirea globală.
„Mașinile respective au nevoie de o tehnologie foarte specială și au nevoie de baterii pentru tranziție. Un pas important este că Italia va deveni autonomă în producerea bateriilor de înaltă performanță și de aceea lansăm acum programul giga-factory, pentru a instala în Italia o unitate de producție la scară foarte mare pentru baterii“, a precizat Roberto Cingolani, ministrul italian pentru tranziția ecologică.
Ferrari încă nu produce un vehicul complet electric și a încetinit adoptarea electrificării. Producătorul italian va dezvălui în 2025 primul său vehicul care funcționează în întregime cu baterii, dar până atunci se concentrează pe lansarea primului SUV din istoria mărcii, care se va numi Purosangue și va concura cu Bentley Bentayga sau Lamborghini Urus.
Electrificarea este o provocare pentru producătorii de mașini de lux cu motoare foarte puternice. Mașini precum Ferrari 812 Competizione de 818 CP (din imagine) emit nivele de CO2 peste medie, dar sunt construite în volume mici. În 2020 Ferrari a vândut aproximativ 9.100 vehicule, în timp ce vânzările Lamborghini au fost de circa 7.400 unități.• Stelian Damov